Google Gemini ile Kişiselleştirilmiş Yapay Zeka Deneyimi

Google Gemini ile Yeni Bir Dönem Başlıyor

Birçok yapay zeka şirketi sohbet robotları geliştirme yarışına girmişken, Google Gemini’nin öne çıkması için firmaya ait geniş Arama yeteneklerine güveniyor. Artık Google’ın yapay zeka hizmeti olan Gemini, kullanıcıların arama geçmişine erişim sağlayarak daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunacak.

Kişiselleştirme özelliği etkinleştirildiğinde, Gemini, kullanıcıların arama geçmişlerinden yararlanarak soruları daha iyi analiz edebilecek. Bu sayede, ne aradığınız, neyi sorduğunuz ya da ne öğrenmek istediğinizi anlamada önemli bir avantaj elde edilecek. Bu özellik, Gemini 2.0 Flash Thinking adlı deneysel model tarafından desteklenmektedir.

Bununla birlikte, yapay zeka modeli yalnızca “yararlı” bulduğu durumlarda arama sonuçlarınıza başvuracak. Örneğin, Gemini’ye restoran veya seyahat önerileri sorduğunuzda, sohbet robotu, size en uygun önerileri sunmak adına yemekle ilgili son aramalarınıza başvuracak. Bu, Google’ın daha kapsamlı kişiselleştirme stratejisinin bir parçası olarak, Gemini’nin YouTube ve Google Fotoğraflar gibi diğer uygulamalarla entegre edilmesini sağlayacak, böylece kullanıcıların ihtiyaçlarını daha iyi anlama yeteneği artacak.

Google, Tekelleşme Tehlikesiyle Karşı Karşıya mı?

Bu gelişmeler, Google’ın büyük bir “tekele” dönüşme riskini de gündeme getiriyor. Zira diğer yapay zeka şirketleri, Google’ın arama motoruna erişim sağlayamıyor ve bu durum, yapay zeka servislerini geliştirme konusunda onlara önemli bir dezavantaj yaratıyor. Bu nedenle, ABD başta olmak üzere birçok ülke, Google’ın arama motorunu satması gerektiğini ifade ediyor.

İlginizi Çekebilecek Diğer Konular

Post navigation

Yorum Bırakın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Verified by MonsterInsights